Ostatnio Instagram nie przestaje nas zaskakiwać. Nareszcie nadeszły tak długo wyczekiwane przez wielu użytkowników zmiany. Serwis pod koniec 2021 roku przygotował sporo ciekawych rozwiązań. Zdecydowanie najbardziej odczują je osoby, których życie zawodowe kręci się wokół Instagrama. Wprowadzone nowości pozwolą na wdrożenie nowych taktyk, sprawniejsze działanie oraz dotarcie do szerszego grona odbiorców i zainteresowania ich swoimi treściami.
ZMIANY, ZMIANY, ZMIANY, ALE CO TAK DOKŁADNIE NAS CZEKA?
1.MUZYKA W INSTAGRAM STORIES
Dość długo musieliśmy na to czekać, bo aż 3 lata od premiery, ale w końcu jest – muzyka na Instagramie! Do tej pory chcąc wykorzystać muzykę trzeba się było troszkę nakombinować i niestety nie zawsze platforma ją akceptowała. Od teraz ten problem już nas nie dotyczy, legalnie do naszego Instastory możemy dodawać dostępne w aplikacji utwory.
Jak skorzystać z tej funkcji? Otóż bardzo prosto, przy tworzeniu relacji wystarczy wybrać ikonę muzyki znajdującą się na głównym ekranie lub wybrać odpowiednią naklejkę z listy. Relację z wybraną muzyką możemy dodać z tekstem piosenki lub informacją o tytule i wykonawcy w dowolnym układzie. Proste, prawda?
Sound off 🗣
…with sound off 🔇Now you can add a captions sticker in Stories (coming soon to Reels) that automatically turns what you say into text.
We’re starting in a handful of countries and hope to expand soon. pic.twitter.com/OAJjmFcx4R
— Instagram (@instagram) May 4, 2021
2.REELS / ROLKA
Nie od dziś wiadomo, że Instagram stara się być na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi trendami w sieci. Dlatego nie powinien dziwić fakt, że postanowił pójść w ślady TikToka i wprowadzić taką funkcję również wewnątrz swojej platformy. Instagramowe Reels to nic innego jak forma krótkiego video (15 – 60 sekundowego), której algorytm działa podobnie do algorytmu TikToka. Reels mają swój oddzielny dedykowany feed, który umożliwia przeglądanie treści i odkrywanie nowych kont, a co za tym idzie – pozyskiwanie odbiorców.
Źródło: twitter.com/instagram
Według zagranicznych użytkowników Instagrama, którzy posiadają tę funkcję już od dłuższego czasu, Reelsy są świetnym sposobem na generowanie ruchu. Tak więc można stwierdzić, że dzięki odpowiedniemu i systematycznemu działaniu konto ma szansę na naprawdę ogromny sukces. W takim razie, skoro wszystko zależy od nas, to nie pozostaje nic innego jak tylko brać się do pracy!
3.WSPÓŁTWORZONE POSTY
Czas na kolejną nowość, czyli funkcję, która pozwala dwóm użytkownikom pracować przy tworzeniu jednego posta lub Reels. Podczas dodawania materiału twórca może zaprosić innego użytkownika do jego współtworzenia, a po opublikowaniu materiał pojawi się na obu profilach. Co istotne, wpis będzie miał zsumowaną liczbę polubień, wyświetleń oraz wspólny wątek komentarzy. Jest to świetny sposób na zwiększenie zasięgu profilu i dotarcie do nowych odbiorców, którzy do tej pory nie znali naszego profilu.
Źródło: twitter.com/instagram
4.LINKOWANIE PONIŻEJ 10K
Instastory, czyli doskonale wszystkim znana relacja na Instagramie to nie tylko możliwość dzielenia się z otoczeniem tym, co obecnie się u nas dzieje, ale również jest to świetne miejsce do promowanie. Do tej pory opcję dodawania linków posiadały wyłącznie konta posiadające powyżej 10 tysięcy obserwujących, co niestety dla pozostałych twórców było uciążliwe. Stałe odsyłanie do bio było nie tylko męczące, ale też mało skuteczne, ponieważ spora część odbiorców zwyczajnie to pomijała. Na szczęście Instagram przyszedł z pomocą i od tej pory nie każdy, bez względu na liczbę obserwujących może dodawać linki. Myślę, że na tę nowość czekało mnóstwo użytkowników.
Źródło: twitter.com/instagram
5.NAKLEJKA “TWOJA KOLEJ”
Na początku listopada Instagram poinformował swoich użytkowników o wprowadzeniu kolejnej nowości. I tutaj trzeba przyznać, że jest to jedna z ciekawszych opcji, które ostatnio się pojawiły. Serwis dodał nową naklejkę na Instastory, która umożliwia tworzenie publicznych wątków w relacjach. Innymi słowy, naklejka służy do tworzenia łańcuszka treści, do którego każdy użytkownik może dodać swoją relację. Jest to świetne narzędzie dla twórców, ponieważ mogę je wykorzystać do aktywizacji swoich odbiorców poprzez np. opublikowanie relacji “mój dzień” i zachęcenie obserwujących do dodania Instastory z kulisami ich dnia za pomocą naklejki.
Źródło: twitter.com/instagram
Jest to kolejna funkcja, która przyczyni się do wzrostu ruchu na profilu i dotarcia do nowych osób. Klikając naklejkę w czyjejś historii użytkownik będzie miał możliwość zobaczenia wszystkich, którzy przyłączyli się do tej relacji oraz treści, które tam udostępnili.
6.DODAWANIE ZDJĘĆ Z POZIOMU KOMPUTERA
Nastąpił przełom! Na tę funkcję wielu użytkowników, zwłaszcza tych zawodowo związanych z Instagramem czekało od dawna. Serwis zdecydował się na wprowadzenie możliwości dodawania postów z poziomu przeglądarki internetowej. Od tego momentu proces przygotowywania posta do jego opublikowania ulegnie diametralnej zmianie, a przede wszystkim będzie znacznie krótszy. Po wykonaniu zdjęcia czymś innym niż telefonem, nie trzeba będzie się już męczyć z przerzucaniem go na komputer, a potem telefon. Instagram nareszcie zrozumiał, że platforma stała się czymś więcej i już nie lądują tam wyłącznie zdjęcia i filmy wykonane smartfonem. Obecnie jakość udostępnianych tam treści jest coraz wyższa, a profile prowadzone w sposób zdecydowanie bardziej profesjonalny, dlatego te zmiany były tak potrzebne.
Źródło: twitter.com/instagram
Nowe funkcje, które przygotował Instagram z pewnością przypadną do gustu wszystkim, spędzającym na co dzień sporo czasu na tej platformie . Umożliwią one dotarcie do nowych osób, zwiększą ruch i pozwolą rozwijać się na większą skalę. Miejmy tylko nadzieję, że serwis na tych zmianach nie poprzestanie i na kolejne nie będziemy musieli zbyt długo czekać!
Zobacz również: NAJPOPULARNIEJSZE ESTETYKI NA INSTAGRAMIE
Brak komentarzy