Dostępne w Polsce od kilku miesięcy Instagram Reels cieszą się coraz większą popularnością. Twórcy zaczynają dostrzegać ich potencjał i publikować coraz więcej tego typu treści. Bez wątpienia jest to genialne narzędzie promocyjne i wizerunkowe, które może przyczynić się do wzrostu zainteresowania Twoim profilem lub produktami, które oferujesz. Poznaj kilka wskazówek, które pomogą Ci osiągnąć wyznaczony cel i sukces na Instagramie!
CO TO JEST INSTAGRAM REELS?
Instagram Reels to nowa funkcja na Instagramie, która daje możliwość publikowania krótkich 15/30/60 sekundowych filmików. Są zupełnie nowym typem treści na serwisie, posiadającym oddzielny kanał publikacji. Przede wszystkim, można powiedzieć, że są odpowiedzią Instagrama, na będącego na fali popularności TikToka. Użytkownicy mogą nagrywać filmiki o różnej tematyce i podstawiać pod nie dowolnie wybrane przez siebie utwory. Jest to świetny sposób na dotarcie do nowych osób i zaprezentowanie swojego profilu, produktów oraz samej marki.
GDZIE ZNALEŹĆ INSTAGRAM REELS?
Instagram Reels można znaleźć w kilku miejscach:
- AKTUALNOŚCI
Insta rolki mogą być publikowane jako posty przez osoby, które już obserwujemy. W takiej sytuacji materiały video wyświetlą się na stronie głównej.
- PROFIL
Jeśli dany twórca nagrywa instagramowe rolki będzie można je znaleźć po wejściu na jego profil w specjalnej zakładce zadedykowanej tym właśnie treściom.
- EKSPLORUJ
Insta Reels pojawiają się tam podobnie jak zdjęcia z tą różnicą, że w lewym dolnym rogu posiadają ikonkę filmiku.
- KANAŁ DEDYKOWANY REELS
Po wejściu na aplikację na dole znajduje się 5 ikonek: aktualności, eksploruj, video – Reels, sklep oraz profil. Po wejściu na ikonkę Reels ukazują się nam wszystkie materiały video dostosowane do naszych preferencji.
DLACZEGO WARTO NAGRYWAĆ REELS?
Myślę, że wykorzystywanie Instagram Reels niesie za sobą mnóstwo korzyści, przede wszystkim:
- dzięki regularnemu publikowaniu rolek możemy przyciągnąć na nasz profil nowych obserwujących,
- zwiększymy zaangażowanie oraz rozpoznawalność naszego profilu,
- wyróżnimy się na tle innych twórców i marek, które jeszcze nie wykorzystują tego narzędzia,
- istnieje większe prawdopodobieństwo, że pojawimy się w zakładce „Eksploruj”, która poświęciła sporo miejsca na Reelsy, co daje większą szansę na dotarcie do nowych odbiorców.
Instagram Reels są genialnym narzędziem dającym mnóstwo możliwości. Dzięki nim możemy wypromować swój profil i dotrzeć do wielu nowych odbiorców, co ma bezpośrednie przełożenie na zaangażowanie i rozpoznawalność naszego profilu. Najważniejsze to zacząć tworzyć treści, które będą wartościowe i przyciągną uwagę. Pamiętając oczywiście o walorach estetycznych. Bardzo ważne jest dobrej jakości nagranie, ciekawe zaprezentowanie naszego pomysłu i przede wszystkim dobranie odpowiedniego podkładu muzycznego.
NA CZYM NALEŻY SIĘ SKUPIĆ NAGRYWAJĄC REELSY W 2022 ROKU?
- Po pierwsze szczególną uwagę trzeba będzie zwrócić na jakość materiałów, które dodajemy. Treści nie mogą być rozmyte, poruszać tematów politycznych oraz posiadać identyfikacji wizualnych innych aplikacji, takich jak na przykład TikTok.Wszystkie te czynniki mogą wpływać na popularność naszych treści, a tych z wyżej wymienionymi błędami algorytm może po prostu nie wykrywać.
- Po drugie treści pojawiające się na Instagram Reels są nastawione głównie na aspekty wizualne i trendy. Tutaj liczy się przede wszystkim spójność, estetyka i styl. Zupełnie inaczej niż w przypadku TikToka, który nastawiony jest na treści rozrywkowe.
- Po trzecie – jeśli swoją pracę wiążesz z działalnością na Instagramie, nie czekaj – zacznij nagrywać już dziś. Być może w 2022 roku wielu influencerów zacznie prowadzić współpracę również w formie Instagram Reels, więc warto już teraz zadbać o swoje „portfolio”.
DAJCIE ZNAĆ, CZY KORZYSTACIE Z INSTAGRAM REELS 🙂
Zobacz również: 6 NOWOŚCI NA INSTAGRAMIE, O KTÓRYCH MUSISZ WIEDZIEĆ!
Brak komentarzy